Hodně z nás ve financích tápe. Bylo by super, mít se kde poradit

21. júna 2020, jiriscobak, Nezaradené

Když přijde na osobní finance, jsou mnozí z nás bezradní. Banky a pojišťovny často tvoří produkty, aby se nedaly příliš dobře porovnávat. Smlouvy jsou rozsáhlé. X lidí nabízí pomoc, ale upřímně, kvalita finančních poradců je různá a pro laika je těžké rozeznat kvalitu. Nedávno jsem procházel slovenský Facebook a hledal skupinu, ve které by lidé diskutovali o finančních produktech. Nenašel jsem. Přesněji, našel jsem několik malých skupin, které byly ale víceméně „mrtvé“. Nikdo se na nic neptal, v nejlepším případě psal příspěvky stále stejný člověk a nikdo nereagoval. V reálu, když budete na slovenském FB hledat živou skupinu, ve které se můžete zeptat, nenajdete. Není. Proto jsem se „nasrdil“ a předevčírem takovou skupinu založil. Najdete ji tady. Skupina funguje jen od pátku odpoledne, ale lidé už v ní diskutují – a co je hlavní – je tam i víc lidí, kteří odpovídají. Tazatel si může vybírat z víc reakcí. Skupina je veřejná, vše je viditelné, málokdo z diskutujících bude riskovat napsat něco nekorektního. Oprava může přijít rychle.

Abychom si rozuměli: Neprodávám finanční produkty. Ze skupiny nebudu mít výdělek. Zakázal jsem v ní reklamu, prodej a obtěžování – lidé to dodržují. Od roku 2005 organizuji jednu soutěž pro finanční produkty a pokud mi o něco jde, tak o zvyšování finanční gramotnosti. Problém je, že spousta projektů skončí jen na papíře nebo prezentací, po které se lidé rozejdou. Věřím, že transparentní místo, kde se dá zeptat a kde je možné diskutovat, přinese užitku víc.